SMS Marketing

اثربخشی SMS مارکتینگ در شرایط فعلی

برای هر کسب‌وکاری یافتن مشتری جدید و حفظ مشتریان مشتریان، مهم‌ترین چالش است و عملا موفقیت در بازار به همین دو نکته اهمیت دارد. عامل بازدارنده کسب‌وکارها در رفتن به سوی تبلیغات، شاید هزینه‌های آن و یا ناشناخته بودن روش تبلیغ است و اینکه آیا هزینه‌ای که می‌کنم بازخورد دارد و یا آن آژانس تبلیغاتی دقیقا طبق تعهدی که کرده است عمل می‌کند!
در بازاریابی پیامکی تکلیف کاملا مشخص است. هزینه بسیار کم، ارسال آسان و اثربخشی بسیار بالا است. چراکه پیامک روی شخصی‌ترین وسیله هر شخصی می‌نشیند و با صدایی هشدارگونه، مخاطب را از آمدنش خبر می‌کند.
لذا بسیار اهمیت دارد تا پیامک‌ها را کاملا هدفمند ارسال کنیم تا گیرنده پیامک با توجه به کسب‌وکاری که دارد و یا باتوجه به نیازی که الان دارد، از دیدن پیامک شما خوشحال شود.
فرض کنید شما کابینت‌ساز هستید و پیامکی از فردی که تولید‌کننده و واردکننده ام‌دی‌اف است دریافت می‌کنید. آیا عصبانی می‌شوید که پیامک مزاحمت آمیز ارسال می‌کنند و یا از دریافت آن خوشحال می‌شوید؟ پیامک‌های شما هم که به دست مشتریانتون می‌رسد، باید همچین حسی رو در آنها ایجاد کند.

ویژگی های sms مارکتینگ

نرخ تبدیل بالا

به این معنی که مخاطب هدف شما طبق آمار های موجود بیش از ۹۰ درصد از کاربران پیام شما را مطالعه می‌کند که در صورت رعایت نکات  بازاریابی پیامکی می‌تواند اثر بخشی فوق العاده‌ای داشته باشد.

دسترسی سریع

تعداد افرادی که پیامک های دریافتی خود را مشاهده می کنند بالای نود درصد برآورد می شود.بنابراین میزان دسترسی مخاطبان در اس ام اس مارکتینگ بیش از ایمیل مارکتینگ است

انتخاب جامعه هدف

با انتخاب دقیق جامعه هدف از بین دسته بندی های استانی، صنفی، تحصیلات و موارد دیگر اثربخشی سیستم تبلیغاتی پیامکی را بهبود می بخشیم.

ارسال پیامک‌جذاب

امکان ارسال پیام های تبلیغاتی کوتاه، کاربردی و موثر در اس ام اس مارکتینگ وجود دارد. شما می توانید با تنظیم متن کوتاه و ارسال سریع به مخاطبان بازخورد قابل قبولی داشته باشید.

مقبولیت در بین‌کاربران

پیامک یک ابزار خوب برای ارتباط و ترغیب‌مشتری است. شما می‌توانید در پیامک خود از مشتری چیزهای مختلفی بخواهید و مطمئن باشید که این پیامک بازخورد خوبی خواهدداشت.

چرا باید از بازاریابی پیامکی استفاده کنم ؟

ردیابی هوشمند و بی‌نظیر (VIP)

برای اثربخشی هرچه بیشتر بازاریابی پیامکی به‌زودی سرویس ارائه می‌شود که مشخص شود که مشتری آیا لینکی که در متن پیامک بوده‌است را دیده‌است و یا خیر و چنانچه دیگر تمایل نداشته باشد از شما و یا ایده‌کاو پیامک دریافت کند، با زدن گزینه‌ای، درخواستش به ما و شما اطلاع داده می‌شود. لذا علاوه بر اینکه دیگر به کسانی که تمایل به دریافت پیامک ندارند، پیامک ارسال نمی‌شود، همچنین مشتریان می‌توانند با مشخص‌کردن گزینه‌های مرتبط عضو خبرنامه پیامکی شما شوند و یا از دیگر خدمات باشگاه مشتریان شما استفاده کند. همچنین چنانچه شما پنل ارسال پیامک دارید، با درخواست شما می‌توانیم پیامک را از طریق پنل خودتان نیز ارسال کنیم.

البته توضیحات بسیار مفصل‌تری در سرویس بازاریابی پیامکی هدفند ایده‌کاو وجود دارد که پیشنهاد می‌کنم با ما تماس بگیرید، کسب‌وکار خودتون رو معرفی فرمایید تا بتوانیم توضیحات تکمیلی را خدمت شما ارائه دهیم.

درباره سامانه ایده‌کاو بیشتر بدانید

در ایده‌کاو نزدیک به 1 میلیون گروه تلگرامی شناسایی شده‌اند که نزدیک به 115 میلیون کاربر تلگرامی در آنها عضو هستند. البته این آمار، آمار رسمی تلگرامی نیست بلکه اطلاعاتی است که تا کنون در سرور‌ها ایده‌کاو ذخیره شده است. در ایده‌کاو این امکان فراهم شده‌است تا برای اعضای هر گروه تلگرامی که انتخاب می‌شود، پیامک ارسال شود. البته پیامک مرسوم ترین روش در بازاریابی تلفنی است و استفاده از تماس تلفنی بازاریابی و پیام صوتی نیز استفاده می‌شود.

ذکر این نکته ضروری هست که ایده‌کاو پس از اینکه گروهی شناسایی می‌شود، اعضای گروه و مشخصات آنها ذخیره می‌شوند. لذا پس از اینکه ما به صورت دوره‌‌ای مجدد به گروهی سر می‌زنیم، اعضای قبلی گروه را که ذخیره کرده‌ایم را پاک نمی‌کنیم. بلکه با گزینه‌ای مشخص می‌شود این اعضا قبلا در گروه عضو بوده‌اند و دیگر عضو فعلی گروه نیستند.

لذا برای اکثر کسب‌و‌کارها، چنانچه فردی قبلا در گروه عضو بوده اهمیت دارد و چنانچه در حال حاضر عضو گروه نباشد، اهمیت زیادی ندارد. مثلا شما فروشنده ورق‌های ام‌دی‌اف هستید و اعضای گروه‌های کابینت‌سازان برایتان مشتریان خوبی هستند. لذا چنانچه شخصی قبلا در گروهی مربوط به ساخت کابینت عضو بوده‌است و الان دیگر در آن گروه عضو نیست، چیز از اهمیت آن شخص به عنوان مشتری شما کم نمی‌کند.

البته اینکه چگونه در ایده‌کاو این امکان فراهم شده است تا پیامک به اعضای گروه‌های تلگرامی ارسال شود و در حال حاضر به چند درصد از اعضای گروه‌های تلگرامی پیامک ارسال می‌شود، موضوعی است که حتما در پادکست دیگری به این موضوع پرداخته می‌شود.

بازاریابی پیامکی روشی هست که اثربخشی بالایی دارد. لذا مثلا چنانچه مشاور املاک هستید، می‌توانید به صورت دوره‌ای به اعضای گروه‌های تلگرامی شهرتان و یا مثلا گروه‌های تلگرامی که اعضای آنها اصناف خاصی مانند پزشکان، وکلا و تجار هستند، پیامک ارسال کنید و در انتهای متن پیامک علاوه بر تلفن تماس، آدرس سایت، اینستاگرام و یا کانال تلگرامی خودتون رو قرار دهید.

بهترین روش برای ارسال پیامک، استفاده از پنل‌های ارسال پیامک هست. پنل‌های ارسال پیامک، سایت‌هایی هستند که با دادن شماره موبایل و متن پیامک، پیامک را ارسال می‌کنند.

البته همانگونه که می‌دانید در سیستم مخابرات این امکان فراهم شده است تا افراد با افزودن شماره خود به بلک‌لیست، پیامک‌های تبلیغاتی دریافت نکنند. این امر در چند سال گذشته سبب شده‌است تا حجم پیامک‌های تبلیغاتی غیر هدفمند کاهش یابد. ولی پنل‌ها سرویسی ارائه می‌دهند تا با هزینه بیشتری پیامک شما را با سیمکارت برای افرادی که بلک‌لیست هستند ارسال کنند.

در سرویس بلک‌لیستی که در تمامی پنل‌های پیامکی ارائه می‌شود، شماره تلفن دریافت‌کننده‌های پیامک می‌بایست حتما توسط شما مشخص شده باشد. لذا کسانی که اقدام به ارسال پیامک مثلا بر اساس کد پستی می‌کنند، نمی‌توانند به کاربران بلک‌لیست مخابرات پیامک ارسال کنند.

در ایده‌کاو سعی کرده‌ایم تا فرآیند ارسال پیامک رو راحت و اثربخش نماییم. برای این منظور چنانچه پنل پیامکی ندارید پیامک‌ها می‌توانند توسط ما برای مشتریان ارسال شوند و گزارش ارسال پیامک پس از ارسال برای شما ارسال می‌شود. در این گزارش بیان می‌شود که در چه زمانی پیامک ارسال شده‌است و کدامیک از تلفن‌ها بلک‌لیست بوده‌اند که پیامک با سیمکارت برای آنها ارسال شده است.

سوالات متداول درباره ارسال پیامک هدفمند

جدیدترین مقالات

ثبت سفارش 

برای اطلاع از بقیه خدمات سامانه کاوالا کلیک کنید.

فهرست