پیدا کردن مخاطبین هدف برای بازاریابی پیامکی

در بازاریابی پیامکی، زمانی که هدف ما ارسال پیامک به مشتریانی هست که تا به حال از خدمات ما استفاده نکرده‌اند، یافتن تلفن موبایل این مخاطبین بسیار اهمیت دارد. لذا چنانچه مثلا شما به دنبال تلفن پزشکان هستند، چنانچه در گوگل عبارت “بانک تلفن پزشکان” رو جستجو بزنید، سایت‌های زیادی را مشاهده خواهید کرد، که اصطلاحا بانک تلفن مشاغل می‌فروشند.. عملا در این سایت‌ها مشاغل مختلف طبقه‌بندی شده‌اند و با روش‌های مختلف تلفن افراد فعال در آن صنف جمع‌آوری شده است.در ایده‌کاو ما سرویسی را ارائه می‌دهیم که با جستجو می‌توانید گروه‌های تلگرامی که مخاطب شما هستند را بیابید و به اعضای آن گروه‌ها پیامک ارسال کنید.

پیدا کردن مخاطبین هدف برای بازیابی پیامکی

مسلما یافتن مخاطبین هدف مهمترین بخش در بازاریابی پیامکی هست و هر چه این مخاطبین با دقت بالاتری انتخاب شده باشند، بازاریابی پیامکی اثربخشی بالاتری خواهد داشت. در ادامه به چگونگی انتخاب مخاطبین هدف در بازاریابی پیامکی می‌پردازیم.

بهترین مرجع برای بازاریابی پیامکی، مشتریانی هستند که به نوعی با ما آشنا هستند. یعنی یا قبلا از ما خرید کرده‌اند و یا به صورت تلفنی، از طریق سایت، شبکه‌های اجتماعی و یا روش‌های دیگر، با ما تماس داشته‌اند. این نکته را مدنظر داشته باشید که تماس‌هایمان را مدیریت کنیم. یعنی بدانیم که فردی که تماس گرفته‌است، چه نیازی دارد، چگونه ما را پیدا کرده است، کدوم خدمات ما برایش مناسب است و چگونه در آینده می‌توانیم با او در تماس باشیم.

  • فواید و تاثیر داشتن مشتری هدفمند

زمانی که می‌دانیم تلفن‌هایی که برای ارسال پیامک در اختیار داریم، مربوط به جامعه خاصی از افراد هست، این آگاهی در متن پیامک و توالی ارسال پیامک بسیار اثرگذار است. مثلا زمانی که ما خدماتی در زمینه مشاوره و کنکور ارائه می‌دهیم، چنانچه تلفن همراه دانش‌آموزان دبیرستانی را داشته باشیم، به مناسب‌های مختلف که مربوط به کنکور می‌شود، می‌توانیم برای انها پیامک ارسال کنیم. مثلا پس از کنکور می‌توانیم برای کلاس‌ها و یا دوره‌های آمادگی انتخب رشته، برای آنها پیامک ارسال کنیم.

 

  • مشتریان بالقوه ما

مثلا فرض کنید شما فروشنده مصالح ساختمانی در شهر خودتان هستید. مسلما کسانی که در شهر شما سازنده ساختمان هستند و یا به نوعی پیمانکار هستند و یا مهندس سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند، می‌توانند مشتریان خوبی برای شما باشند. پس حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید آن است که یک نسخه از سررسید اهدایی سازمان نظام مهندسی را بیابید و تلفن موبایل اعضای سازمان که در انتهای سررسید آمده است را در جایی برای ارسال پیامک هدفمند ذخیره کنید. این مثال شاید تنها برای کسب‌وکارهای خاصی خوب باشد ولی این اطمینان را به شما می‌دهم که در اکثر موارد با صرف کمی زمان و هزینه، می‌توان تلفن مشتریان بالقوه را پیدا کرد

  • یافتن اطلاعات با جستجو در گوگل

کافی هست در گوگل عباراتی مانند بانک تلفن اصناف را جستجو بزنید. سایت‌هایی معرفی می‌شوند که در آنها تلفن اصناف مختلف دسته‌بندی شده است.

  • سامانه ایده‌کاو

در ایده‌کاو این امکان فراهم شده است تا در میان نزدیک به 1 میلیون گروه تلگرامی جستجو بزنید و گروه‌هایی را بیابید که اعضای آنها مشتریان خوبی برای کسب‌وکار شما هستند. پس از انتخاب گروه‌هایی از تلگرام که جامعه هدف شما هستند، تلفن موبایل اعضای این گروه‌های تلگرامی برای بازاریابی در اختیار شما قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید:

برچسب: ,

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست