⬅ یکی از خصوصیات کسبوکار الکترونیکی، انجام کامل فرایند خرید و فروش و پشتیبانی به صورت الکترونیک است. از شناسایی اولیه محصول گرفته تا دریافت محصول و خدمات نهایی توسط مشتری…
اینستاگرام، واتساپ و تلگرام هیچوقت اپلیکیشن تجارت الکترونیکی نبوده و نیستند. برعکس به بستری برای اعمال مجرمانه و خرید و فروش کالاهای ممنوعه و ترویج فساد و فحشا تبدیل شدهاند.
دولت با رهاسازی عمدی این اپلیکیشنها در پی دستاوردسازی کاذب برای خود و توجیه ناکارامدی هشت ساله است.
نمونه کامل کسبوکارهای الکترونیک آمازون، پینترست، لینکدین و…. و نمونههای موفق ایرانی مثل ایسام، اسنپ، دیجیکالا، ایمالز و… هستند که قابلیت جستجو و انتخاب محصول، انتخاب فروشنده، مشاهده نظرات، درگاه پرداخت آنلاین، رهگیری الکترونیک، امتیازدهی و… را دارند.
اقتصاد مقاو متی ۴
https://chat.whatsapp.com/JeosTGUFDza8lnAVqKdE5J
باسلام
گروهی از بانوان غیور خراسان جنوبی(بیرجند)دست به دست هم داده اندو اقدام به تاسیس کارگاه توانمندی بانوان و ایجاد کسب و کار صنایع دستی نموده اند
با عضویت در گروه ایشان و نشر این گروه اقدام به حمایت از این بزرگواران نماییم تا باعث رونق کسب وکار این گروه و رونق اقتصادی و اشتغال بیشتری گردد.
کارگاه توانمندسازی بانوان با کارکرد آموزش و تضمین خرید صنایع دستی با سرپرستی سرکار خانم طالبی پیشران طرح ملی مشاغل خانگی
@tavanmandsazibanovanbirjand
شرح مختصری از سرپرست این گروه
خانم طالبی در اردیبهشت سال 1398 اولین کارگاه رو در سرچاه تازیان راه اندازی کردن با تعداد 45 نفر آموزش دیدن ،در شهریور به تعداد 85 نفر در سرچاه رسیده و در نمایشگاه تهران شهریور شرکت کردن ودر مهر 98 دومین کارگاه رو راه اندازی کردن در روستا دستگرد با 65 نفر، در آذر 98 تنها پیشران ایران در اجلاس پکن 25 در مقر سازمان ملل بانکوک شرکت کرده و صنایع دستی استان را ارائه کردند. کارآفرین برتر کشوری و پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و پیشران طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و مسؤل شبکه طرح و مدیر عامل شرکت تعاونی روستایی زنان هنرمند کارآفرین سرچاه تازیان و ایجاد شغل برای 250نفر خانم و 143 نفرسرپرست خانوار
@tavanmandsazibanovanbirjand
@khorasanejonuoobiha
سئوال:
آیا بازاریابی یک فلسفه سازمانی است یا وظیفه یک واحد سازمانی؟
فیلیپ کاتلر: سالها پیش دیوید پاکارد بنیانگذار هیولت پاکارد گفت که بازاریابی همه چیز است و نباید آنرا به یک واحد سازمانی محدود کرد زیرا ممکن است شرکتی دارای بهترین واحد بازاریابی باشد اما در جذب و نگهداری مشتریان شکست بخورد
زیرا موفقیت در بازاریابی نیازمند این است که همه واحدهای یک شرکت کار خود را بی عیب و نقص انجام دهند و این یعنی بازاریابی قبل از هر چیز یک فرهنگ و فلسفه مدیریتی باید باشد.
به عنوان مثال واحد خرید ممکن است مواد اولیه بی کیفیت خرید کند ، تولید محصول غیر استاندارد تولید کند ، فروش محصول را با تاخیر تحویل مشتری نماید ، حسابداری صورت حساب اشتباه صادر کند و…
هر کدام از این خطاها و اشتباهات موجب می شود که فعالیت های بازاریابی با مشکل مواجه شود و مشتریان ناراضی شوند و شرکت را ترک کنند.بنابراین اثربخشی در فعالیت های بازاریابی زمانی حاصل می شود که همه افراد و واحدهای سازمانی به ارزش های تعهد شده شرکت به مشتریان متعهد باشند و در جهت کسب رضایت مشتری حرکت نمایند.