✅ رنا بارتوس در کتاب بازاریابی زنان سرتاسر جهان، بازار زنان را به این شکل بخش بندی می کند: زنان صرفا خانه دار، زنان خانه دار جویای کار، زنان در حال کار با یک شغل، یا زنان حرفه ای

✅ رنا بارتوس در کتاب بازاریابی زنان سرتاسر جهان، بازار زنان را به این شکل بخش بندی می کند: زنان صرفا خانه دار، زنان خانه دار جویای کار، زنان در حال کار با یک شغل، یا زنان حرفه ای. دنیای زنان حول و حوش خانواده و کار می چرخد. معضلی که آنها اغلب با آن مواجه هستند این است که یا یکی را انتخاب کنند یا تعادلی میان خانواده و کار برقرار نمایند. اما بدلیل ساختار مغزی زنان که بصورت چندوظیفه ای طراحی شده، زنان در انجام تکالیف و وظایف پیچیده و چندوجهی در خانه، یا در محل کار یا هر دو ذاتا مدیران بهتری هستند.

@Agriculturengineers

✅ کاتلر (صاحب نظر برجسته بازاریابی) اعتقاد دارد زنان سه نقش را ایفا می کنند: گردآورندگان اطلاعات، خریداران کل نگر و مدیران خانگی. زنان جمع آوری کنندگان اطلاعاتند. در حالی که مسیر خرید یک مرد کوتاه و مستقیم است، اما مسیر خرید یک زن شبیه مارپیچ است، حتی اگر حرکت به مرحله بعد مسیر درستی باشد. اغلب به مراحل قبلی برای جمع آوری اطلاعات جدید و ارزیابی مجدد باز می گردند. آنها ساعت های زیادی را در فروشگاه ها صرف بررسی قیمت و کیفیت می گذرانند. با این ویژگی ارتباطات بازاریابی و اقدامات آموزش به مشتریان زن هدر نمی رود زیرا آنها به تمام اطلاعات توجه دارند و در نهایت آنها را به شکل خلاصه برای دیگران تعریف می کنند.

✅ زنان خریداران جامع و کل نگری هستند، مسیر مارپیچی خرید آنها باعث می شود نقاط تماس زیادی را تجربه کنند.آنها قبل از تعیین ارزش واقعی محصولات و خدمات به احتمال قوی همه موارد را مدنظر قرار می دهند-مزایای کارکردی، منافع احساسی، قیمت و مانند آن. آنها عملا نقش مدیران را در خانواده بازی می کنند. بطوری که در آمریکا در ٤١ درصد خانواده ها زنان تصمیم می گیرند(در مقایسه با ٢٦ درصد خانواده که مردان تصمیم می گیرند) و در جایی مثل اندونزی این عدد ٧٤ درصد است.

✅ زنان کلید افزایش سهم بازارند و برای دسترسی به بازارهای بزرگ، برندها نیازمند فهم و درک فرایند جامع تصمیم گیری زنان هستند.

@Agriculturengineers

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست