قسمت پایانی ✅ ۱۴ تمرین عجیب برای مغز که شما را باهوش تر می‌کند‌

#قسمت_پایانی

✅ ۱۴ تمرین عجیب برای مغز که شما را #باهوش تر می‌کند‌

۷. با صدای بلند کتاب بخوانید.

وقتی کتاب‌ها را بلند می‌خوانید یا به کتاب‌ خوانی دیگران گوش می‌دهید، نسبت به زمانی که خاموش مطالعه می‌کنید، از مدارهای مغزی متفاوتی استفاده می‌کنید.
تمرین برای مغز: برای دوست یا همسر خود کتاب بخوانید و هر از چند گاهی نقش خواننده و شنونده را با هم عوض کنید. شاید سرعت مطالعه‌ تان پایین بیاید اما زمان خوبی را با هم سپری خواهید کرد.

۸. غذاهای ناآشنا را امتحان کنید.

سیستم #بویایی شما، با فعال‌کردن ترکیبات منحصر به‌فردی از گیرنده‌های داخل بینی‌تان می‌تواند میلیون‌ها بو را تشخیص دهد. این گیرنده‌های داخل بینی با مرکز احساسی #مغز شما ارتباط مستقیم دارند و ازاین‌رو بوهای جدید می‌توانند در شما احساسات و تداعی‌های غیرمنتظره‌ای را برانگیزانند.
تمرین برای مغز: یک دستور غذایی کاملا ناآشنا انتخاب کنید. انواع سبزیجات، ادویه‌جات و موادغذایی بسته‌بندی‌شده را بررسی کنید. از فروشنده بخواهید چند کالای غذایی ناآشنا به شما معرفی کند.

۹. اشیای آشنا را وارونه کنید.

وقتی به اشیایی که طبق معمول سر جای خودشان هستند نگاه کنید، قسمت زبانی سمت چپ مغزتان به‌سرعت آن‌ها را می‌شناسد و توجه شما به چیزهای دیگر معطوف می‌شود. وقتی شیئی به‌طور وارونه قرار بگیرد، شبکه‌ی مغز شما درگیر شده و سعی می‌کند شکل، رنگ و روابطی را که در این تصویر پازل‌مانند وجود دارد، تفسیر کند.
تمرین برای مغز: قاب‌ عکس خانوادگی، ساعت و تقویم رومیزی را وارونه کنید.

۱۰. کالاهای داخل قفسه‌های فروشگاه را به‌دقت وارسی کنید.

فروشگاه‌ها معمولا سودآورترین کالاها را در قفسه‌های مقابل چشم مردم قرار می‌دهند و وقتی داخل راهروی فروشگاه‌ها به‌دنبال اجناس مدنظر می‌گردید، تنها بخشی از کالاها را می‌بینید، نه همه‌ را.
تمرین برای مغز: در راهروی فروشگاه بایستید و به یک قفسه از بالا تا پایین نگاه کنید. اگر کالایی دیدید که تابه‌حال ندیده‌اید، آن را بردارید و مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن را بخوانید و درباره‌اش فکر کنید. لازم نیست آن را بخرید بلکه با این‌کار از روزمرگی خود جدا می‌شوید و چیز جدیدی را تجربه می‌کنید.

۱۱. جای خود را سر میز غذا عوض کنید.

در اکثر خانواده‌ها هر نفر جای مخصوص خود را سر میز غذا دارد. اما می‌توان با #عوض‌کردن_جا مغز را تحریک کرده و پرورش داد.
تمرین برای مغز: هرازگاهی جای خود بر سر میز غذا را با یکی از اعضای خانواده عوض کنید، تا هم به غذاهای مختلف از زوایای گوناگون دسترسی داشته باشید و هم زاویه دیدتان نسبت به اتاق عوض شود.

۱۲. پنجره‌ی ماشین را باز کنید.

#هیپوکامپ مغز، یعنی آن ناحیه از مغز که خاطرات را پردازش می‌کند برای ساختن نقشه‌ های ذهنی عطرها، بوها، صداها و تصاویر را با هم مرتبط می‌سازد.
تمرین برای مغز: همچنان‌که در خودروی خود نشسته‌اید و طی مسیر می‌کنید سعی کنید با باز گذاشتن پنجره‌ی ماشین بوها و صداهای جدید را شناسایی کنید. باز گذاشتن پنجره مواد خام بیشتری را در اختیار مدارهای هیپوکامپ مغز شما قرار می‌دهد. البته تحقیقات نشان داده است که #پیاده‌روی هم یکی از بهترین تمرینات برای مغز است.

۱۳. بازی ده‌ سؤالی را انجام دهید.

برای پرورش مغز خود می‌توانید آن را وادار به تمرکز بر گزینه‌های مختلف کنید.
تمرین برای مغز: مثلا کسی به شما یک شیء می‌دهد و شما باید کارکرد ۱۰ چیز مختلف را با آن اجرا کنید. مثال: یک مگس‌کش ممکن است راکت تنیس، چوب بیس‌بال، بادبزن، چوب گلف، باتون، چوب درامز، آرشه‌ی ویولون، بیلچه، میکروفون یا پاروی قایق باشد.

۱۴. با پول خردها بازی کنید.

مغز ما برای تمایز قایل شدن بین اشیاء به نشانه‌های #بصری متکی است. به همین خاطر استفاده از حس #لامسه برای تشخیص اشیایی که با هم اندکی تفاوت دارند می‌تواند فعالیت در نواحی غشایی مغز که اطلاعات لمسی را پردازش می‌کنند را افزایش داده و منجر به سیناپس‌های قوی‌تری می‌شود. دقیقا به همین خاطر است که افرادی که در بزرگسالی بینایی خود را از دست می‌دهند می‌توانند خط بریل را بیاموزند چرا که مغز آن‌ها مسیرهای بیشتری را به پردازش خطوط ریز تخصیص می‌دهد.
تمرین برای مغز: یک لیوان را پر از پول خرد کنید و آن را در نگه‌دارنده‌ی لیوان داخل خودروی خود قرار دهید. پشت چراغ قرمز که توقف کرده‌اید، سعی کنید فقط با استفاده از حس لامسه‌ی خود مبلغ پول خردها را مشخص کنید. همچنین می‌توانید پول خردها را داخل جیب خود بریزید و وقتی گوشه‌ای ایستاده‌اید فقط با دست و حس لامسه مبلغ پول خردها را مشخص کنید.

پایان مطلب
@psychomod

۲۲ فوریه روز جهانی تفکر است.
این روز در سال ۱۹۲۶ از سوی انجمن دختران پیشاهنگ برای #تفکر و قدردانی از جنبش‌هایی راه‌اندازی شد که دنیا را به جای بهتری برای زندگی تبدیل می‌کنند.

@psychomod

۲۲ فوریه روز جهانی آنسفالیت یا #التهاب_مغز است. روزی برای آگاهی از بیماری #آنسفالیت که شایع‌ترین گونه آن به دلیل عفونت ویروسی ایجاد می‌شود و تشخیص و درمان به موقع آن نیز بسیار مهم است.

@psychomod

e83e78dd-077e-42bc-96e9-d8dd01be39d0.jpg

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست