خب حالا که کاملا با مفهوم صفحه فرود آشنا شدید بیاید کمی درباره هدف این صفحات صحبت کنیم و این که چگونه آنها را به ابزاری ارزشمند برای بازاریابی تبدیل کنیم. به طور کلی صفحات لندینگ به سه دسته تقسیم میشوند:
۱. فروش محصول یا خدمات
چنین صفحاتی معمولا صفحه محصول (اگر یک فروشگاه اینترنتی باشید)، رزرو وقت یا بلیط یا تست رایگان خدماتی را به مخاطبان پیشنهاد میکنند. هدف اصلی و اساسی این صفحات فروش محصول است. شما میتوانید در این گونه صفحات لندینگ محصول یا خدمات خود را تبلیغ کنید، برای مثال برای صفحه فروش محصول خود ترافیکی ایجاد کنید که بلافاصله منجر به خرید شود.
۲. ایجاد سرنخ برای فروش
اینگونه صفحات بیشتر برای جمعآوری اطلاعات مشتریان بالقوه شما استفاده میشود. هدف اصلی این صفحات دریافت ایمیل، اطلاعات شخصی (مانند اسم و سن) و هرگونه اطلاعات دیگری که در آینده بتوانید از آن برای ارتباط گرفتن و بازاریابی محصول استفاده کنید. مخاطبانی که هدف سرنخ شدن برای فروش هستند معمولا فرمهای طولانیتر با فیلدهای بیشتری دارند که باید پر کنند. از این اطلاعات برای دستهبندی اطلاعات و شخصیسازی جامعه مشتریان بالقوه استفاده میشود. نکته مهمی که در مورد این لندینگ پیجها وجود دارد این است که باید ارزشی را به مخاطب ارائه کند که او را برای پر کردن فرم یا شرکت در کمپین شما کاملا قانع کند. صفحه لندینگ ایجاد سرنخ فروش میتواند با استفاده از این موارد باشد:
کتاب الکترونیکی رایگان
ثبت نام برای وبینار (سمیناری که بصورت آنلاین برگزار میشود)
راهنمای استفاده
ثبت نام خبرنامه
۳. ایجاد رابطه
ایجاد ترافیک و کشاندن بازدیدکننده به وبسایت یکی از روشهای پیشرفتهتر بازاریابی است. این صفحات ترکیبی از ایجاد سرنخ و فروش است. هدف این صفحات آماده کردن سرنخ فروش و هدایت آنها به سمت قیف فروش است. این صفحات لزوما به هدف دریافت اطلاعات جامعهای از مخاطبان یا کلیک برروی دکمه افزودن به سبد خرید ساخته نشده است. این صفحات به شما این امکان را میدهد که کاربران بالقوهای که با محصولات یا خدمات شما آشنایی اولیه دارند و به آن علاقهمند هستند را جذب کرده و آنان را به مشتری تبدیل کنید.
جمعبندی
حالا که کاملا با مفهوم لندینگ پیج آشنا شدید نیاز به یک ابزار برای ساخت لندینگ پیج یا صفحه فرود دارید. کاربرد فراوان آنها در بازاریابی اینترنتی را کاملا مشاهده میکنید. آنها کاملا در سایت خود شما جا میگیرند. به کمک آنها میتوانید فروش خود را بالا ببرید، سرنخ برای فروش بسازید و کاربران علاقهمند را به سایت خود بکشانید. شرط میبندم الآن حداقل سه راه متفاوت برای پیشرفت کسب و کار خود از طریق لندینگ پیج در ذهن دارید، اینطور نیست؟ چهار چیزی که در هنگام ساخت لندینگ باید در خاطر داشته باشید:
لندینگ پیج ها یک هدف را دنبال میکنند
لندینگ پیج ها لینک خروجی بسیار محدودی دارند، تا جایی که حواس کاربر را از هدف کمپین دور نکنند.
صفحات فرود معمولا مستقل از بقیه سایت هستند و برای مقاصد بازاریابی ساخته میشوند
ساخت صفحات لندینگ بدون داشتن هیچگونه دانش کدنویسی و طراحی بسیار آسان است.
شما میتوانید از قالبهای آماده و امتحان پس داده که توسط طراحان حرفهای ساخته شده و در سایت ساز برساوب موجود است استفاده کنید و بازدهی کمپین خود را چند برابر کنید. این لندینگها حتی میتواند روی زیر دامنه سایت شما نیز قرار داشته باشند. این امکان برای مارکترهایی که در مدت کوتاهی نیاز به یک لندینگ با امکانات کامل دارند فرصتی فوقالعاده فراهم کرده است.