آموزش اصول پایه نتورک مارکتینگ

آموزش اصول پایه نتورک مارکتینگ

چگونگی ساخت یک سازمان

8 دلیل اصلی هشت دلیل شکست ( قسمت دوم )

دلیل سوم شکست : عدم اختصاص وقت‌ کافی برای مسلط شدن به‌ این تجارت

آموزش رکن اصلی تشکیل یک سازمان بزرگ است.

در یک سازمان هرکسی باید بتواند برای فعالیت در لولی که در آن قرار دارد ، آموزش ‌های لازم را ببیند ، یعنی به واقع هر کس باید بداند که چه کند و چگونه آن را انجام دهد.

آموزش ، مهارتها و قابلیت ‌ها یکی از شروط اصلی داشتن کارکنان متخصص و ورزیده در یک سازمان است ، به‌گونه‌ای که در هر سازمان و شرکتی باید واحد آموزش وجود داشته و یا برنامه‌ های خاصی برای‌ این امر در نظر گرفته‌اند.

اگر دقت کنید ، سازمان ‌های منظم‌ تر و منسجم‌ تر ، عموما برنامه‌ های آموزشی مدون تری نسبت به سایر شرکتها دارند ، بدین صورت که میتوان آن را‌ اینگونه تفسیر کرد که یکی از ملزومات انسجام و پیشرفت هر سازمانی ، آموزشی است که کارکنان آن سازمان فرا میگیرند. این آموزش میتواند درون‌ سازمانی و از جانب کارکنان متخصص آن شرکت باشد یا برون‌ سازمانی و توسط مؤسسات آموزشی مستقل بصورت سمینار انجام گیرد.

البته نباید این برداشت به وجود‌ آید که آموزش مختص یک سازمان یا شرکت است بلکه اگر با دقت بیشتری به‌ این قضیه بنگریم ، حتی یک کارگر کارخانه ، هنگامیکه فردی را برای در کنار وی بودن در نظر میگیرند ، تلاش میکند موارد لازم را به وی آموزش دهد. این آموزش ها منوط به زمان و مکان خاصی نیست ، بلکه در حین کار ، چه ‌گفتاری و چه عملی ، این فرایند آموزش صورت میگیرد.

قدر مسلم آن سر کارگر میداند که اگر کارگرش ، آموزشهای لازم را نبیند و برای انجام کار متخصص نشود ، خود وی است که مجبور است مادام ‌العمر کارهای وی را انجام دهد و بقیه نظاره ‌گر شوند.

به هر صورت ، آموزش به هرگونه که انجام پذیرد ، برای بقای یک سازمان واجب و ضروری است. هرچه کیفیت و کمیت آموزش بهینه‌تر باشد ، بی‌تردید بازدهی کارکنان متخصص و درنتیجه سودآوری سازمان نیز افزایش می‌یابد.

دانته میگوید : دانش نتیجه یادگیری مستمر است و دیگر هیچ.

آیا منطقی نیست که برای موفق شدن در‌ این حرفه باید تمام جوانب آن را مطالعه کرد؟

بسیاری در پاسخ‌ این سؤال میگویند منطقی است و باید آموزش ببینند ، اما حاضر نیستند هیچ کاری در‌ این زمینه انجام دهند. اگر در‌ این تجارت منتظر موفقیت هستید ، ‌به آن مسلط شوید. اگر میخواهید نانوایی باز کنید ، در بدو امر شیوه صحیح نان پختن را بیاموزید.

در‌ این تجارت هرچه بیشتر بدانید ، موفق ‌تر خواهید بود. اکنون مواردی که پیشنهاد میشود در مورد آنها بیاموزید :

درباره صنعت بازاریابی شبکه‌ای : در زمینه صنعت بازاریابی شبکه‌ای که در آن فعالیت میکنید اطلاعات لازم را به دست بیاورید.

این صنعت از چه سالی آغاز به کار کرده است؟ ‌از چه اصولی پیروی میکند؟ این یک تجارت آزاد است که باعث ارتقای سطح زندگی انسان میشود.

این حرفه زندگی بسیاری از انسانها را متحول کرده است. هرچه بیشتر درباره‌ این صنعت مطالعه کنید ، علاقه ‌مندی بیشتری خواهید داشت. این تجارت ، یکی از قدیمی‌ترین تجارت های تاریخ است. برای مثال : ‌شما به یک رستوران میروید و از غذای آن رستوران لذت میبرید و دوستان خود را نیز به آن رستوران میفرستید. دوست شما به رستوران میرود و از غذا لذت میبرد و دوستان خود را به آنجا معرفی میکند و… آیا تا به حال رستورانی را به دوستانتان معرفی کرده‌اید که از غذای آن خوشتان نیاید؟

بنابراین با افراد موفقی که مدت ‌هاست در‌ این تجارت استخوان خرد کرده‌اند ، بیشتر وقت و انرژی خود را صرف کنید.

درباره شرکت : ‌تا جایی که میتوانید درباره شرکتی که برای فعالیت انتخاب کرده‌اید مطلب مفید یاد بگیرید. شرکت چگونه کار خود را آغاز کرده است؟ چرا‌ این شرکت شروع به کار کرده است؟ مؤسسان شرکت چه کسانی هستند؟و…

برچسب:

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست