آموزش اصول پایه نتورک مارکتینگ

آموزش اصول پایه نتورک مارکتینگ

فرمول موفقیت در نتورك مارکتینگ

اول یاد بگیرید ، سپس آنچه را فرا گرفته اید انجام دهید و در پایان به کاملترین شکل ممکن آموزش دهید.

در یکی از مقالات مارك رالینز ( Rawlins Mark ) به فرمولی برخورد کردم که ویژگیهای یک محصول مناسب برای MLM را معرفی میکرد. با نگاهی به اجزای این فرمول ، به این فکر افتادم که میتوان آنها را به عنوان پایه های موفقیت در نتورك مارکتینگ به یک سازمان تزریق کرد.

بر این اساس METS برای موفقیت در نتورك مارکتینگ شکل گرفت که از کلمات زیر گرفته شده است :

M : Motivation انگیزش

E : Education آموزش

T : Training تمرین

S : Support حمایت

با بررسی چند سازمان موفق مطالعه سرگذشت
چند نتورك مارکتر موفق و نیز تأثیر هر یک از این موارد بر افراد فعال در این عرصه ، به این نتیجه رسیده ام که موفقیت در این حرفه را میتوان سوار بر 4 پایه ای دانست که هر یک از پایه های آن را یکی از کلمات بالا تشکیل میدهند.

انگیزه ( Motivation )

باید افراد را برای انجام این تجارت ( در حقیقت مصرف و فروش محصولات و دادن این موقعیت به دیگران ) تحریک کنیم. آنها باید از انگیزه کافی برای انجام این تجارت برخوردار باشند.

نخست باید آموزش دهنده خوبی باشید. نحوه فروش محصول و دعوت دیگران به تجارت خود را به زیر مجموعه تان یاد بدهید ، به آنها یاد بدهید که چگونه تجارت خود را به سایرین معرفی کنند و در پایان نحوه آموزش دادن را به آنان یاد بدهید ( البته در قدم اول باید شجاعت خود را در انجام دادن هر یک از این کارها به آنها نشان دهید ). اگر کسی راه درست انجام یک کار را یاد بگیرد ، قطعا مبادرت به انجام آن خواهد ورزید. باید علاقه خود را به او نشان دهید. روابط شما قبل از روابط کاری ، باید روابطی دوستانه باشد و بر مبنای ارزشهای انسانی. با افراد سازمان خود صحبت کنید و فراموش نکنید که بهترین موضوع برای صحبت کردن با افراد ، خود آنها هستند. در روابط کاریتان هم این موضوع را مد نظر داشته باشید که همگی انسان هستید و با هم برابر. خود را علیرغم تجربه و درآمد بالا ، هم سطح افراد سازمانتان قرار دهید. قصد اصلی شما از صحبت کردن با افراد باید کمک به آنها باشد. اتصال خود را به منبع اطلاعاتی قدرتمند با انتقال جدیدترین اخبار مربوط به شرکت ، به افراد نشان دهید.

حتما دیده اید افرادی را که بعد از یک جلسه سخنرانی انگیزشی ( مثلا آنتونی رابینز ) برای 2 یا 3 روز ، بمب انرژی هستند اما بعد از آن به همان روال سابق بر میگردند. نقش چنین جلساتی در تحریک و تهییج افراد ، غیر قابل انکار اما موقتی است. برای اینکه افراد همیشه پر انرژی و با انگیزه باشند ، باید به آنها نحوه مؤثر بودن را آموزش داد.

هیچ چیز به اندازه آزادی برای انسانها مهم نیست. آزادی در انتخاب همکاران ، ساعات کار و نحوه کار کردن آزادی مالی و آزادی ذهنی. به آنها اجازه بدهید تا این نعمت بزرگ را در این صنعت حس کنند. سرگذشت افراد موفق در این حرفه را نقل کنید. موفقیت های شرکت و موقعیت این صنعت را در دنیا بازگو نمایید.

آموزش ( Education )

نتورك مارکتینگ یک روش عرضه متفاوت از دیگر روشهای مرسوم است. طبیعتا هر فعالیت جدیدی با
استراتژیهای خاص خود انجام میشود که بکارگیری این استراتژی ها ، نیازمند آموزش است. نمیتوان با استفاده از روشهای شخصی در این حرفه موفق شد.

فرض کنید که بزرگترین فوتبالیست دنیا قصد دارد هندبال بازی کند. مسلما او نمیتواند با استفاده از تکنیک هایی که در فوتبال فرا گرفته است در هندبال هم موفق شود. او حتی برای فوتسال بازی کردن هم باید استراتژی های آن را فرا گیرد ( حتی یک بازاریاب سنتی هم برای انجام این تجارت باید آموزشهای آن را دریافت کند ). با این مثال کاملا روشن شد که هر فعالیتی روشها و آموزش های خاص خود را دارد و برای انجام آن باید آن روشها و آموزشها را فرا گرفت.

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست