آموزش اصول پایه نتورک مارکتینگ

آموزش اصول پایه نتورک مارکتینگ

چگونگی ساخت یک سازمان

8 دلیل اصلی شکست در بازاریابی شبکه ای

دلیل پنجم شکست : عدم تمرکز

تمرکز برای موفقیت در هر حرفه‌ای بسیار لازم است.

تمام افراد موفق در کار خود تمرکز دارند. ‌آیا میتوانید تصور کنید به یک کودک که استعداد موسیقی دارد بگویید ویولن یاد بگیرد ، در کنار ویولن چنگ نواختن هم بیاموزد و همراه با چنگ ، سنتور زدن و در کنار سنتور ، گیتار زدن و در آخر سازدهنی هم یاد بگیرد؟ ‌آیا‌ این کودک هرگز میتواند در‌ این رد ه به یک نوازنده در سطح جهانی تبدیل شود؟ مسلما خیر. چون تمرکزی ندارد.

بسیاری مانند‌ این کودک هستند و به هر کاری و در هر رشته‌ای در‌ اینترنت سر میزنند و روی کارت ویزیت خود اسم بسیاری از شرکتها را نوشته‌اند. چنین افرادی بیشتر کارها را امتحان میکنند ، اما نمیدانند چرا نمیتوانند یک کار مستقل داشته باشند.

به حکایت زیر توجه کنید :

غازی در چمن زاری داشت میچرید که یک ‌باره با خود پنداشت اسبی در همان حوالی به او بی حرمتی کرده است. به همین دلیل به اسب نزدیک شد و گفت : «یقین دارم در قلمرو حیوانات نسبت به ‌تو بلند‌ مرتبه ‌تر و کاملتر هستم ، زیرا تمام قابلیت تو در یک زمینه محدود میشود. در حالیکه من نه ‌تنها میتوانم روی زمین راه بروم بلکه قادرم با بالهایم در آسمان پرواز کنم و با حضور در آبگیرها ، دریاچه ‌ها و شنا کردن ، شاداب و با‌نشاط شوم.

در واقع من از قابلیت‌ های متفاوت پرندگان ، ماهی ‌ها و چهارپایان بطور کامل بهره‌مندم.

اسب خرناس‌کنان گفت : «درست است که‌ این سه قابلیت در تو متمرکز است ، اما هیچ ‌کدامشان در حد کمال نیست و ویژگی بارزی برایت محسوب نمیشود. آری ، تو پرواز میکنی ، اما پروازت آنقدر ناشیانه است که حتی با چکاوک و پرستو هم قابل قیاس نیست و درضمن تنها میتوانی در سطح آب شنا کنی.

نمیتوانی چون ماهی به داخل آب فرو روی و از‌ این طریق غذایت را تأمین کنی. شنا در زیر امواج نیز برایت میسر نیست. به ‌علاوه وقتی با پاهای پهن و ساق‌های نازک و کشیده‌ات راه میروی اسباب خنده‌ رهگذران هستی. درست است که من تنها روی زمین راه میروم ، اما اندامی دلپذیر و عضلاتی نیرومند دارم. بسیار تیز ، فرز و چابکم ، سرعتم شگفتی‌آفرین است و‌ ترجیح میدهم از یک قابلیت بهره‌مند باشم و به آن ببالم ، تا یک غاز باشم با سه ویژگی ضعیف و نصفه نیمه.

برای جلوگیری از اتلاف نیروی خود آن را در یک نقطه متمرکز کنید.

با حفاری عمیق یک معدن ، دستاورد های بیشتری حاصل میشود تا حفر چند معدن کم ‌عمق. شدت همواره بر وسعت میچربد . نیرومندی در نقطه‌ای معین و درباره‌ موضوعی خاص همیشه بهترین راهکار است. در واقع راهکاری کاملتر و ساده ‌تر از تمرکز نیروها وجود ندارد.

این اصل به ‌اختصار میگوید : با بیشترین میزان تمرکز دست‌ به‌ عمل بزنید. هنگامیکه برای ارتقای اوضاع و شرایط زندگی‌ خود در جست‌ و جوی منابع اقتدار هستید ، یک حامی ‌قابل اتکا پیدا کنید.

آرتور شو‌پنهاور ، فیلسوف مشهور ، در این باره میگوید : «هوش پارامتر شدت است ، نه پارامتر وسعت .

رمز موفقیت فرماندهان بزرگی چون ناپلئون در خلال جنگ ‌ها‌ این بود که نیرویشان را در ضعیف ‌ترین موضع دشمن متمرکز میکردند. همواره بر هدف خود متمرکز بود و با پیروی از‌ این راهکار توانست دشمنانی را که به پراکندگی فکر دچار بودند و نیرو هایشان را در جبهه‌های جنگ متمرکز نمیکردند به ‌آسانی مغلوب کرده و از سر راه بردارد. چنین پیکانی در هر زمان ، هدف مورد نظر را یافته و دشمن را به ‌آسانی تار و مار میکند. پس تنها روی یک هدف و یک کار متمرکز شوید و تا زمانیکه آن را به سر منزل مقصود نرسانده‌اید به کاری دیگر نپردازید.

اگر برای غلبه بر موانع از فردی به فردی دیگر متوسل شوید و از منزلی به منزلی دیگر رهسپار گردید ، جز اتلاف وقت و از دست دادن نیروی خود ، چیزی عایدتان نخواهد شد.

شما در قلمرو اقتدار به حمایت افرادی نیاز دارید که از شما قدرتمندترند. در عین حال اتصال به یک منبع اقتدار همواره نیروی افزون‌ تری پدید می‌آورد. به‌ خاطر بسپارید اقتدار به خودی خود پدیده‌ای متمرکز است.

در هر مجموعه سر رشته‌ کارها به دست افرادی است که اغلب عناوین پُر زرق ‌و برق ندارند. تنها باید بدانید فرمان هدایت کارها در دست کیست و مدیر واقعی در پشت صحنه چه کسی است. در‌ این راستا کسی پیروز است که از اهدافی روشن و دقیق پیروی کند و میزان پیشروی و امتیازاتش را در نظر داشته باشد. اغلب نمیتوان با یک تیر دو نشان زد! اگر ذهن شما منحرف شود ، نمیتوانید هدف را درست نشانه روید. ذهن و تیر باید یکپارچه شود.

تنها با توسل به تمرکز ذهنی و فیزیکی است که تیرتان به هدف اصابت میکند .

برچسب:

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست