آموزش اصول پایه نتورک مارکتینگ

آموزش اصول پایه نتورک مارکتینگ

گزیده ای از کتاب محبوب همگان باشید

نوشته : جان سی مکسول

کلید ارتباط با دیگران چیست؟ این است که خودمان را جای آنان بگذاریم ، نه این که حقشان را کف دست شان بگذاریم و آنها را سرجایشان بنشانیم. بنابراین هر چه را که میخواهید دیگران برایتان انجام دهند ، برای آنان انجام دهید.

من کینه هیچ کسی را در قلبم نگه نمیدارم. این مطلب را هر چندبار که بگویم باز هم کم گفته ام : اگر آرامش ندارید بخاطر این نیست که کسی آن را از شما گرفته است ، بلکه به این دلیل است که خودتان آن را از خود دور کرده اید. شما همیشه نمیتوانید بر اتفاقاتی که برایتان روی میدهد مسلط باشید ، اما میتوانید بر اتفاقات و حالات درونی خودتان مسلط باشید.

موفقیت ، رضایت خاطر و شادی ما به توانایی مان در برقراری ارتباط موثر با مردم بستگی دارد.

طوری با مردم رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود : تشویق کنید ، تقدیر کنید ، ببخشید ، گوش دهید و درک کنید.

انتخاب همنشینان تاثیر عمیقی برمیزان اعتماد بنفس ما دارد. بیشتر مردم در یکی از این دو دسته قرار میگیرند : کسانی که اعتماد بنفس ایجاد میکنند و کسانی که اعتماد بنفس را نابود میکنند.

مردم برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشند نیازمند تعریف و تمجید هستند و باید مورد تائید و تصدیق قرار گیرند. کار بهمراه تعریف و تائید نیرو را افزایش میدهد ، اما کار بدون تصدیق نیرو را تخلیه میکند.

سقراط میگوید : نخستین کلید بزرگی این است که ظاهر و باطن ما یکی باشد.

سه قدم لازم برای رسیدن به هر هدف : ابتدا باید تصمیم بگیریم که چه میخواهیم ، سپس باید تصمیم بگیریم که برای هدف چه بهایی را حاضریم بپردازیم و سرانجام اقدام نماییم.

شما نمیتوانید کاری مهم را به ثمر برسانید مگر انکه بدانید به کدام سو میروید.

هدف یک رویاست که باید در مقطعی از زمان به عمل درآید.

گوش ناشنوا نخستین نشانه ذهن بسته است.

ترس مطمئن ترین عامل شکست است.

بسیاری از ما زمانی که با اشاره به اشتباهات دیگران آنها را دلسرد و سست میکنیم لذت میبریم و بجای آنکه بر نقاط قوت آنها تاکید و تمرکز کنیم از شکست آنها هیجانزده میشویم.

تشویق دیگران ممکن است کار کوچکی به نظر برسد ، اما میتواند تاثیری بزرگ و عمیق بر زندگی آنها داشته باشد. مردم را بخاطر رفتار درستشان تشویق کنید تا نتایج درست کسب کنید. اگر رفتار درست را تشویق و تایید نکنید ، به احتمال قوی به نتایج اشتباه خواهید رسید.

مردم تشویق میشوند رفتاری را که بخاطر آن تحسین میشوند ، ادامه دهند.

رفتاری که تشویق و تحسین شود و به آن جایزه داده شود ، رفتاریست که ادامه می یابد.

پیش از نگریستن به دیگران به خود نگاه کنید. بجای آنکه دیگران را سرجایشان بنشانید ، خودتان را جای آنها بنشانید. شما که دیگری را به کوتاهی در انجام دادن متهم میکنید ، خودتان آن کار را با موفقیت انجام داده اید؟ از جایگاه و دیدگاه او به همه چیز نگاه کنید. شاید متوجه شوید آن کس که به تغییر و تحول نیاز دارد خود شما هستید!

دروغگو برای هر اشتباهی بهانه ای دارد ، بنابراین هرگز با واقعیت وضعیتی که در آن است روبرو نمیشود.

زمانی که من برای دیگران موعظه میکنم ، مهم است که خودم همان چیزی باشم که آموزش میدهم یا از دیگران میخواهم باشند. این حقیقتی حیاتی است. ما چیزی را که میدانیم تدریس میکنیم ، اما آنچه را که هستیم باز تولید میکنیم.

آموزش کار صحیح به دیگران عالی است ، اما انجام دادن کار صحیح از آن هم عالی تر است! شاید این شیوه آموزش دادن سخت تری باشد ، اما شیوه یاد گرفتن راحت تری است.

زیگ زیگلار میگوید : انسانها بیشتر به کارهایی که انجام میدهید توجه میکنند ، تا حرفهایی که میزنید.

من عاشق داستان آن کشاورز پیر هستم که با لباس مندرس و پایی برهنه بر پلکان کلبه نیمه ویرانش نشسته بود و ساقه علفی را میجوید. رهگذری ایستاد و پرسید که آیا میتواند لیوانی آب از او بگیرد ، و بعد برای حفظ ادب مشغول گفت و گو با کشاورز شد. امسال محصول پنبه چطور است؟

کشاورز پاسخ داد : محصول پنبه ندارم.

رهگذر پرسید : هیچ پنبه ای نکاشتید؟

کشاورز گفت : نه ، از شپش غوزه پنبه ترسیدم.

رهگذر پرسید : خب محصول ذرت تان چطور است؟

کشاورز پاسخ داد : ذرت نکاشتم ، ترسیدم به اندازه کافی باران نبارد.

رهگذر کنجکاو سوال کرد : خب پس چه کاشتید؟

کشاورز پاسخ داد : هیچ چیز. مطمئن ترین کار را کردم.

عده زیادی از انسانهای آرامش خواه با فلسفه این کشاورز زندگی میکنند و هرگز اجازه نمیدهند آب در دلشان تکان بخورد. آنها ترجیح میدهند مطمئن ترین کار را انجام دهند. این افراد هرگز هیجان و شیرینی پیروزی را نخواهند چشید ، زیرا برای کسب پیروزی باید مخاطره شکست را پذیرفت.

♦ نتورک را حرفه ای و علمی کار کنید.

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست