آموزش اصول پایه نتورک مارکتینگ

آموزش اصول پایه نتورک مارکتینگ

گزیده ای از کتاب : پرزنتور حرفه ای

نویسنده : تیم سلز

پاسخگویی به ایرادها ( Objection ) ( قسمت سوم )

اگر مخاطبتان ، نگاه منطقی به این آمار داشته و مثلا بگوید : «بله ، خود صنعت ، کارایی دارد ، ولی من نتوانستم در آن موفق بشوم . میتوانید بپرسید : «چرا بدردت نخورد؟ به نظرت مشکل از چه بود؟ همانطور که در کتاب «دعوتگر حرفه‌ای آموخته‌اید برای عبور مخاطب از این ایراد ، باید او را وادارید تا ببیند که نبود آموزش یا آموزش ناکارآمد ، دلیل عدم موفقیت او یا هر فرد دیگری در بازاریابی شبکه‌ای است.

مراحل پاسخگویی به این ایراد را مجددا یادآوری میکنم :

اول : به هر چه میگوید گوش داده و حرفش را قطع نکنید.

دوم : بفهمید که آیا تجربه‌ خود اوست یا حرف‌ هایی است که از دیگران شنیده.

سوم : بپرسید : «آیا بازاریابی شبکه‌ای کاربرد دارد ، نه برای او یا هر فرد دیگری ، بلکه خودش به تنهایی کارایی دارد؟

چهارم : بپرسید : «به‌نظرش برای موفقیت در آن به چه چیزی نیاز است؟

پنجم : هرچه گفت ، راهنمایی ‌اش کنید ، یعنی به او نشان بدهید که کمبود آموزش ، عامل شکست او یا دیگران بوده است.

وقتی این نکته را فهمید به مرحله‌ ششم بروید ، یعنی توضیح دهید که چگونه او را آموزش خواهید داد. اساسا اگر به او نشان ندهید که این بار با دفعه یا دفعات قبل فرق میکند ، به تجارت شما نخواهد پیوست. اگر من بجای شما بودم این شش مرحله را روی کارت 3 در 5 سانتیمتر نوشته و آنرا روی میزم قرار میدادم تا در هنگام گفتگوی تلفنی با همکارهای احتمالی ، این مراحل را فراموش نکنم.

ایراد «پول درآوردن از دوستان و خانواده‌ام ، درست نیست .

اگر مخاطب شما سوالی مطرح کرد یا حرفی زد که نشانگر این ایراد بود ، توصیه میکنم به دو روش این ایراد را بر طرف کنید.

اول ، بگویید : «تنها تجارتی که در دنیا وجود دارد ، تجارت بهتر کردن زندگی مردم است . سپس بپرسید که آیا این مفهوم را قبول دارد؟ کسی را ندیده‌ام که با این تعریف ، مخالف باشد. سپس بگویید : «اگر محصول یا خدماتی ، زندگی مردم را بهتر نمیکند ، شما نمیخواهید و نباید که آنرا با دیگران مطرح کنید.

ولی اگر واقعا زندگی مردم را بهتر میکند ، باید آنرا برای همه پرزنت کرد . من در اینجا به مخاطبم میگویم که همیشه مدیون فردی هستم که این تجارت را به من معرفی کرد ، توصیه میکنم شما هم همین را بگویید. بعد از این گفتگوی کوتاه ، پیشنهاد میکنم چیزی برایش ترسیم کنید. اگر مخاطبتان ، پشت خط تلفن بود ، از او بخواهید هم‌ زمان چیزی که میگویید را روی کاغذ ترسیم کند.

اگر نگاهی به صفحه 6 کارت پرزنت خود بیندازید ، این شکل را در قسمت بالای کارت می‌بینید. میتوانید بجای رسم روی کاغذ ، به قسمت ‌های مختلف آن روی کارت ، اشاره کنید ، اما اگر میخواهید آنرا رسم کنید ، دقیقا به ‌شکلی که الان برای شما میگویم عمل نمایید.

با کشیدن یک خط ، کاغذ را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. سمت چپ بالای کاغذ بنویسید شرکت بازاریابی شبکه‌ای و سمت راست بالای کاغذ بنویسید شرکت سنتی.

اگر دوست داشتید نام یک شرکت سنتی را هم بنویسید. نایکی ، شرکت خوبی برای نام بردن است زیرا همه نام آنرا شنیده‌اند. میتوانید نام شرکت خودتان را زیر عنوان شرکت بازاریابی شبکه‌ای بنویسید. زیر نام شرکت‌ها ، ساختمانی رسم کرده و علامت مساوی بین دو ساختمان بکشید. سپس بگویید : «هر دوی این شرکتها ، ساختمان ‌های اداری دارند. تا اینجا هیچ فرقی بین شرکت من و نایکی نیست .

سپس زیر ساختمان شرکت تان ، چارت اداری مدیریتی را رسم کنید. یک دایره در بالا و سه دایره زیر آن و چهار یا پنج دایره‌ دیگر زیر آنها به‌عنوان سطح سوم. دایره‌ اول را مدیرعامل ، دایره ‌های دوم را مدیران میانی و دایره‌ های پایینی را کارمندان بنامید. مشابه همین چارت را برای شرکت سنتی نیز رسم کرده و یک علامت مساوی بین این دو چارت مدیریتی بکشید. سپس بگویید : «ساختار شرکت من و نایکی هم تفاوتی با هم ندارند.

هر دو مدیر عامل ، مدیران میانی و کارمند و کارگر دارند . در ستون نایکی ( یا نام هر شرکت سنتی دیگر ) زیر چارت مدیریتی ، بنویسید بازاریابی. در طرف مقابل هم همین را بنویسید. خطی بین این دو رسم کنید. بالای خط بنویسید 50 میلیون دلار و جلویش یک علامت سوال بگذارید. سپس بپرسید : «این شرکت ‌ها ، این مثلا 50 میلیون دلار بوجه‌ تبلیغاتی را چطور و برای چه افرادی خرج میکنند؟ در مورد شرکت نایکی ، این عدد به ورزشکاران مشهوری مثل تایگر وودز میرسد.

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست