آموزش اصول پایه نتورک مارکتینگ

آموزش اصول پایه نتورک مارکتینگ

آنچه هر نتورکری باید بداند.

روش صحیح ادیفای ( ارزشگذاری )

ادیفای یا ارزش گذاری یکی از مهمترین ابزارها برای شبکه سازی است.

چرا ادیفای میکنیم؟

زمانی که یک سوم شخص به عنوان یک مرجع و صاحب نظر در موضوعی معرفی میشود ، افراد از آن سوم شخص تاثیر میگیرند. مخصوصا اگر از طرف کسی که به او نزدیک هستند معرفی شده باشد.

ما حتی اگر اطلاعات زیادی هم در مورد نتورک مارکتینگ داشته باشیم ، نمیتوانیم به پراسپکت های خود بگوییم : من خیلی آدم آگاه و با اطلاعاتی هستم و تجربیات ارزنده ای در این حرفه دارم ، پس باید این کار رو به این شکل انجام بدی! این طوری هیچ کس کاری که ما میخواهیم را انجام نمیدهد!

باید همیشه یک سوم شخص یا یک منبع را به افراد سازمان معرفی کنیم تا راهکارهای لازم از آن طریق انتقال داده شود. گاهی اوقات هم دقیقا همان حرف هایی که ما میخواهیم بگوییم را میگوید ولی با این حال باید همیشه از ابزار ادیفای برای رشد مجموعه استفاده کرد.

ادیفای یا ارزش گذاری باعث میشود افراد از لیدرها ، منابع و ابزارهای دیگری که در اختیار داریم تاثیر بگیرند و از این طریق میتوان اطلاعات و راهکارهای لازم را به آنها انتقال داد و آنها هم راهکارهای گفته شده را بپذیرند.

  چگونه باید ادیفای کرد؟

ادیفای کردن اصلا کار پیچیده ای نیست. ولی متاسفانه خیلی ها آن را اشتباه انجام میدهند. در اینجا نکات مهمی وجود دارد که توضیح میدهم :

  اول از هر چیزی سعی کنید لیدرتان را ادیفای کنید نه پراسپکت را!! بعضی ها برعکس ادیفای میکنند : ایشون آقای فلانی هستن ، خیلی مقام بالایی دارند ، خیلی تحصیل کرده و شان و منزلت بالایی دارند!! آقای فلانی ایشون هم لیدر و راهبر بنده هستند!

روش درست ، ارزشگذاری روی لیدرتان است! هر چقدر هم که پراسپکت شما در زمینه ای جایگاه بالایی داشته باشد مهم نیست ، همیشه لیدرتان را ادیفای کنید! چون لیدر شما است که میخواهد به پراسپکت شما راهکار و آموزش بدهد نه برعکس.

نکته بعدی این است که هیچوقت از الفاظ اغراق آمیز استفاده نکنید : ایشون لیدر ما اعلی حضرت آقای فلانی هستن یا ایشون سلطان نتورک آقای …..!!!. ژنرال نتورک ایران آقای…….!!!. سرلشگر تیم آقای……!!!. خیلی مجموعه بزرگی دارند و خیلی خوب هستند. تعظیم کنید و احترام بذارید!! قطعا پراسپکت شما هم با تمسخر در دلش میگوید : خب هست که هست ، که چی؟!!.

روش درست این است که قبل از اینکه فرد مورد نظر و لیدر شما همدیگر را ملاقات کنند ، ادیفای را درست و اصولی و در شا ن یک نتورکر انجام دهید.

  بطور مثال : من زمانی که میخواهم لیدر خودم را ادیفای کنم میگویم : کسی که قراره ملاقاتش کنیم ، یکی از افراد موفق در این زمینه هست و اطلاعات و تجربیات ارزشمندی در این حرفه دارد و من خیلی از ایشون یاد گرفتم. برنامشون خیلی شلوغ بود و من شانس آوردم بین دو جلسشون تونستم ازشون وقت بگیرم. خدا رو شکر الان میتونیم چند دقیقه ای با ایشون صحبت کنیم. سوالات و مسائلتون رو از ایشون بپرسید. ایشون اشراف کامل به کار دارند

نکته بسیار بسیار مهم : ادیفای واقعی و صادقانه باشد نه با اغراق ، دروغ و غلوو.

زمانی که یک فرد را بعنوان لیدر ادیفای میکنید مطمئا باشید چیزهایی که در مورد او میگویید واقعیت دارد. دقت کنید هر شخصی لیدر و راهبر نیست. پس این واژه و صفت ارزشمند را به هر شخصی نسبت ندهید!

لیدر کسی است که در سه زمینه ( نگرش ، شخصیتت و مهارت ) دستاوردهای بالایی کسب کرده و قابل رویت باشد واقعا بداند چه کاری دارد انجام میدهد و اولویتش مصالح تیم و سازمانش باشد. سعی کنید با چنین لیدری در ارتباط باشید.

♦ نتورک را حرفه ای و علمی کار کنید.

برچسب:

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست